דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שצריך לקחת בחשבון כשבוחרים דיור מוגן או בית אבות 

מאת    [ 04/11/2008 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 2580 פעמים ]

החלטה על מעבר של אחד ההורים, או שניהם, לבית אבות או לבית דיור מוגן, היא לא החלטה פשוטה. כאשר הולכת ומתגבשת ההחלטה ומתחילים לבחון את האפשרויות, מגלים עולם שלם של פתרונות דיור לאוכלוסייה מבוגרת, הנבדלים זה מזה ברמת השירותים שהם מספקים לקשישים, בסוגי האוכלוסייה להם הם מתאימים ובפרמטרים רבים נוספים. על מנת להקל על תהליך הבחירה והמעבר לבית אבות או לבית דיור מוגן, ריכזנו לנוחותכם מספר פרמטרים חשובים אשר צריכים להילקח בחשבון במהלך התהליך:

1. הגורם להחלטה לעבור לבית אבות
ראשית יש לברר מהו הגורם אשר עורר את הצורך במעבר לבית אבות. לעתים מחליטים על מעבר לבית אבות אחרי פטירת אחד מבני הזוג, לעתים לאחר הידרדרות מסוימת במצב הרפואי או הסיעודי של האדם ולעתים מתוך שיקולים אחרים. עפ"י הגורם ניתן להגדיר יותר טוב בשלב הבא מהו הפיתרון המתאים. בית דיור מוגן יוקרתי ועשיר בפעילויות, יכול לספק תעסוקה ועניין לקשיש בערוב ימיו. בנוסף, ראוי כי התהליך יתבצע על ידי ההורים וילדיהם יחד וכי הפיתרון שיבחר לבסוף יהיה מקובל על כולם.

2. מצב הקשיש
קשישים במצבים תפקודיים שונים זקוקים לפתרונות שונים. ככלל, ניתן לחלק את אוכלוסיית המתגוררים בבתי אבות ובבתי דיור מוגן למספר קבוצות. הקבוצה הראשונה כוללת תשושים או עצמאים אשר אינם נזקקים לעזרה כלל, או שנזקקים לעזרה מועטה בלבד בתפקוד היומיומי. הקבוצה השנייה כוללת סיעודיים המתקשים בפעולות יומיומיות וזקוקים לליווי סיעודי. הקבוצה השלישית כוללת סיעודיים מורכבים הזקוקים לתמיכה סיעודית רצופה בפעולות יומיומיות. הקבוצה הרביעית כוללת תשושי נפש אשר מתפקדים גופנית, אך מצבם השכלי ירוד בעקבות פגיעות שונות.

3. יכולות המימון
כיום מוצעים פתרונות דיור מוגן במגוון רחב של מחירים בהתאם ליוקרה ולרמת השירותים שמציע המקום. בתי דיור מוגן מציעים לרוב מספר אפשרויות מימון שונות עפ"י הסכום הראשוני שמעוניינים הדיירים להפקיד וההתחייבות שהם מוכנים לקבל על עצמם. דרך אחת היא פיקדון נשחק. זהו סכום ראשוני המופקד ע"י הדיירים עם כניסתם לדיור המוגן והוא נשחק בכל שנה בשיעור מסוים עד לעזיבתם או פטירתם של הדיירים, כאשר יתרת הסכום מוחזרת לדיירים או ליורשים לאחר מכן. אחוז השחיקה משתנה בהתאם לגובה הפיקדון- ככל שגובה הפיקדון גבוה יותר כך אחוז השחיקה יהיה קטן יותר. דרך אחרת היא תשלום שכירות חודשית עבור דיור מוגן. דרך נוספת, אם כי לא פופולארית, היא רכישה של יחידת דיור בבית דיור מוגן. בכל אחת מהאופציות משולמים לבית הדיור המוגן דמי אחזקה חודשיים בסכום של כמה אלפי שקלים.

4. רמת השירותים הרפואיים
ישנם בתי דיור מוגן אשר כוללים מחלקות לסיעודיים ולתשושי נפש וישנם בתי אבות המתמחים בסוג אוכלוסייה כזה או אחר. חשוב לבחון את רמת השירותים הרפואיים הניתנים במקום בהתאם למצבו של הדייר. חשוב לוודא כי ישנה נוכחות של אחות 24 שעות ביממה, ביקורי רופא מדי יום, מנוי לשירותי טיפול נמרץ והסדר אמבולנסים להעברה לבדיקות רפואיות. כמו-כן יש לוודא כי המקום פועל תחת רשיון משרד הבריאות.

5. רמת הכלכלה, התחזוקה והשירותים הנלווים בבית האבות
ישנם בתי אבות רבים אשר נראים נהדר חיצונית אך רמת השירותים בהם הופכת אותם לבלתי ראויים למגורים. מן הצד השני ישנם כיום בתי דיור מוגן ברמה של 5 כוכבים המעניקים לדייריהם תחושה של שהות בבית מלון. יש לבדוק היטב את האבטחה במקום, את רמת הניקיון ותדירות ניקוי החדרים, את אבזור החדרים וזמינות שירותי התיקונים והטיפול בתקלות ואת חדר האוכל והתפריט המוגש במקום. כמו-כן מומלץ להתעניין בפעילויות השונות הניתנות לדיירי המקום ואת המתקנים שמעמיד המקום לשימוש הדיירים. ישנם בתי דיור מוגן הכוללים בריכת שחיה, חדר כושר ומגוון פעילויות רחב.

למידע נוסף על דיור מוגן או על בתי אבות ניתן לגלוש לאתר בית בלב - החיפוש אחר בתי אבות להורים נהיה קל יותר..



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב